Interdyscyplinarny klucz w teorii i praktyce pedagogicznej Lasek
[Interdisciplinarity as the key to the understanding the pedagogical theory and the practice of Laski]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Warszawa
Rok wydania: 2011
Tytuł publikacji: Środowisko Lasek w perspektywie historii i chrześcijańskiej myśli pedagogicznej
Redaktorzy: Józef Placha
Strony od-do: 186-204
Streszczenie: Artykuł wskazując na szczególną umiejętność czytania znaków czasu, istotną dla zrozumienia wielkiego dzieła Lasek, wskazuje na wypracowany tam w ciągu całego stulecia efekt współpracy osób duchownych, lekarzy, pedagogów i psychologów, socjologów i przedstawicieli innych zawodów, jakim jest doświadczenie wychowania i pracy w służbie człowiekowi z jakim mamy do czynienia w Laskach. Również lektura tego doświadczenia, jak również jego opracowanie teoretyczne wymaga podejścia, które zostało określone jako interdyscyplinarność. By taka współpraca stała się możliwa, niezbędne są pewne warunki, a zwłaszcza tworzenie takich wytworów badań, kategorii i koncepcji, które stawałyby się możliwe do użycia także przez inną dyscyplinę. Wymagałoby to przeniesienia również na grunt teoretyzowania tego klimatu i stylu, który jest określany jako atmosfera Lasek, a który może przyczynić się do prawdziwie twórczego i oryginalnego wkładu Lasek w budowanie nowego stylu uprawiania także wiedzy powstającej jako wyraz troski o człowieka i jego rozwój w każdych uwarunkowaniach życia i rozwoju.
Słowa kluczowe: interdyscyplinarność/międzydyscyplinarność, wielodyscyplinarność/multidyscyplinarność, trans-dyscyplinarność, dialog interdyscyplinarny, pedagogiczne doświadczenie Lasek, Dzieło Lasek



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marian Nowak",
title = "Interdyscyplinarny klucz w teorii i praktyce pedagogicznej Lasek",
journal = "",
year = "2011",
pages = "186-204"
}

Cytowanie w formacie APA:
Nowak, M. (2011). Interdyscyplinarny klucz w teorii i praktyce pedagogicznej Lasek. , 186-204.