Aksjologia współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej
[The axiology of the contemporary pedagogy of rehabilitation/treatment as the basis for its success ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Rok wydania: 2019
Tom: 11(47)
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 17-28
Streszczenie: Aksjologia współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej jako podstawa jej sukcesu Życie człowieka charakteryzują wartości realizowane w wolności. Dotyczy to także resocjalizacji. Wartościami zajmuje się aksjologia a w pedagogice aksjologia wychowania. Główny problem artykułu sformułowano jako pytanie: Jaka jest rola wartości w sukcesie oddziaływań resocjalizacyjnych? W odpowiedzi na ten problem podjęto najpierw określenie roli wartości w wychowaniu i w pedagogice, następnie wskazano na specyficzne aspekty procesu resocjalizacji, aby w tym kontekście przedstawić zagadnienie roli wartości w procesie skutecznej resocjalizacji.
Słowa kluczowe: wartości, aksjologia, aksjologia wychowania, resocjalizacja, sukces, efekt
Dostęp WWW: https://ojs.tnkul.pl/index.php/rped/article/view/4118/3823
DOI: 10.18290/rped.2019



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marian Nowak",
title = "Aksjologia współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2019",
number = "2",
pages = "17-28"
}

Cytowanie w formacie APA:
Nowak, M. (2019). Aksjologia współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej. Roczniki Pedagogiczne, 2, 17-28.