Wymiar psychopedagogiczny: Cierpienie w chorobie a sens jakość życia
[wymiar psychopedagogiczny.Cierpienie w chorobie a sens i jakość życia]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Współautorzy: DariuszAdamczyk, Adam Skowron
Miejsce: Kielce-Kraków
Rok wydania: 2021
Tytuł publikacji: Fenomen ludzkiego cierpienia. Ujęcie filozoficzne, psychopedagogiczne i teologiczne
Redaktorzy: EwaZamorska-Przyłuska
Strony od-do: 51-109
Streszczenie: Analiza fenomenu ludzkiego cierpienia została dokonana w kontekście jego powszechności z uwzględnieniem jego misterium oraz sensu. Cierpienie jest wpisane w egzystencję człowieka i współwystępuje z innymi stanami psychologicznymi: emocjonalnymi, poznawczymi i behawioralnymi; jest indywidualnie zróżnicowane, uwarunkowane wieloma czynnikami osobowościowymi i środowiskowymi. Poszukując odpowiedzi na pytanie o sens życia i cierpienia, człowiek zwraca się ku duchowemu (noetycznemu) wymiarowi swojej egzystencji - nadaje cierpieniu sens przez odniesienie do Nadsensu.
Słowa kluczowe: sens życia, jakość życia, choroba, cierpienie
Dostęp WWW: http://wydawnictwoup.pl
DOI: 10.24917/9788380846494