Aksjologiczne orientacje wychowana
[Axiological orientations of education]

Książka naukowa recenzowana

Współautorzy: DariuszAdamczyk
Miejsce: Kielce-Kraków
Rok wydania: 2021
Redaktorzy: Jolanta Grzegorzek
Streszczenie: Analizy zagadnienia wartości, zwłaszcza moralnych dokonano w odniesieniu do wychowania, w kontekście ontologiczno-aksjologicznej koncepcji człowieka jako osoby z ukierunkowaniem ku jego pełni osobowościowego rozwoju. Respektowanie wartości jest konieczne do właściwego kształtowania człowieka, jego zachowania oraz sposobu przeżywania świata.W obliczu problemów wychowawczych niezbędne wydaje się budowanie systemów wychowawczych na podstawie personalizmu chrześcijańskiego. Człowiek potrzebuje świadomości wartości samego siebie swojej godności, dobra swojego istnienia, dobra będącego w nim. W procesie wychowania ważne jest tworzenie warunków do samodzielnego decydowania i weryfikowania własnych zachowań w odniesieniu do wartości uniwersalnych, które nadają głębszy sens życiu człowieka i są istotnym czynnikiem integralnego rozwoju.
Słowa kluczowe: wartości, wychowanie, psychologia wartości, personalistyczne konotacje wychowania, agatologiczny charakter wychowania
DOI: 10.24917/9788380846159



Cytowanie w formacie Bibtex:
@book{1,
author = "Małgorzata Kaleta-Witusiak and DariuszAdamczyk",
title = "Aksjologiczne orientacje wychowana",
year = "2021",
}

Cytowanie w formacie APA:
Kaleta-Witusiak, M. and DariuszAdamczyk(2021). Aksjologiczne orientacje wychowana. Kielce-Kraków: