Miłosz Aleksandrowicz

Sztuka „akompaniamentu” klawesynowego w XVIII-wiecznej Francji. Zasady realizacji basse continuë według anonimowego rękopisu Traité d’accompagnement du clavecin et abrégé de composition (c. 1700)
[The art of harpsichord accompaniment in 18th-century France. The principles of ‘basse continuë’ realization according to anonymous manuscript ‘Traité d’accompagnement du clavecin et abrégé de composition’ (c. 1700) ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Teologiczne (ISSN: 2353-7272)
Rok wydania: 2018
Tom: 65
Numer czasopisma: 13
Strony od-do: 183-191
Streszczenie: Artykuł przedstawia treść anonimowego rękopisu Traité d’accompagnement du clavecin et abrégé de composition z XVII/XVIII w. Spisano go w czasach, w których francuscy klawesyniści i organiści zaczęli się otwierać na stylistykę gry wypracowaną w XVII-wiecznej Italii. W rękopisie odnaleźć można szereg uwag dotyczących zasad akompaniamentu na instrumentach klawiszowych, czyli realizacji wielogłosowej partii klawesynowej lub organowej w oparciu o umieszczone nad linią basu cyfry (tzw. basse continuë).
Słowa kluczowe: barok, klawesyn, organy, basso continuo, polifonia, muzyka dawna, muzyka francuska, ozdobniki, reguła oktawy
Dostęp WWW: http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rt/article/download/10745/10701
DOI: 10.18290/rt.2018.65.13-13



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Miłosz Aleksandrowicz",
title = "Sztuka „akompaniamentu” klawesynowego w XVIII-wiecznej Francji. Zasady realizacji basse continuë według anonimowego rękopisu Traité d’accompagnement du clavecin et abrégé de composition (c. 1700) ",
journal = "Roczniki Teologiczne",
year = "2018",
number = "13",
pages = "183-191"
}

Cytowanie w formacie APA:
Aleksandrowicz, M. (2018). Sztuka „akompaniamentu” klawesynowego w XVIII-wiecznej Francji. Zasady realizacji basse continuë według anonimowego rękopisu Traité d’accompagnement du clavecin et abrégé de composition (c. 1700) . Roczniki Teologiczne, 13, 183-191.