Paweł Mąkosa

Optimising Religious Education in Poland in the Age of Secularisation

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Verbum Vitae (ISSN: 1644-8561)
Rok wydania: 2024
Tom: 42
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 271-283
Streszczenie: Dynamiczna sekularyzacja młodych Polaków oraz fakt, że wielu z nich rezygnuje z lekcji religii, skłania do krytycznej analizy obecnego modelu edukacji religijnej i opracowania propozycji, które odpowiadają na współczesne wyzwania społeczno-kulturowe. Innymi słowy, niniejszy artykuł ma na celu nakreślenie potencjalnych kierunków modyfikacji obecnego modelu edukacji religijnej przeznaczonej dla uczniów szkół średnich w Polsce. Praca ta stara się udzielić syntetycznej odpowiedzi na następujące pytania: Dlaczego edukacja religijna w szkołach średnich dzisiaj nie prowadzi do oczekiwanych rezultatów? Jakie elementy są niewystarczające w warunkach współczesnych? Jaki powinien być model edukacji religijnej dla młodzieży w kontekście spadku religijności? Gdzie i jak powinna być prowadzona katecheza? Niniejsza praca wnosi wkład w dyskusję na temat kształtu edukacji religijnej dla młodzieży w zmieniającym się sppołeczeństwie.
Słowa kluczowe: Edukacja religijna, katecheza, młodzież, sekularyzacja, Kościół katolicki
DOI: https://doi.org/10.31743/vv.16846



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Paweł Mąkosa",
title = "Optimising Religious Education in Poland in the Age of Secularisation",
journal = "Verbum Vitae",
year = "2024",
number = "1",
pages = "271-283"
}

Cytowanie w formacie APA:
Mąkosa, P. (2024). Optimising Religious Education in Poland in the Age of Secularisation. Verbum Vitae, 1, 271-283.