Paweł Mąkosa

Roman Catholic Religious Education in the Internet Media Coverage in Poland

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Współautorzy: Anna Zellma
Rok wydania: 2023
Strony od-do: 93-130
Streszczenie: Od wielu lat w polskich mediach toczy się gorąca debata na temat obecności i koncepcji nauki religii rzymskokatolickiej w szkołach. W związku z tym pojawiają się pytania: jaki obraz lekcji religii wyłania się z dyskusji medialnej? Czy kryteria oceny religii są uczciwe i zapewniają równe traktowanie wszystkich przedmiotów w szkole? Ten artykuł podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania poprzez jakościową analizę 100 publikacji zamieszczonych na popularnych portalach internetowych w latach 2018-2022. Wyniki badań potwierdzają, że debata medialna na temat lekcji religii w polskich szkołach nie zawsze jest obiektywna i nacechowana tolerancją.
Słowa kluczowe: edukacja religijna, tolerancja, Polska, Kościół rzymskokatolicki, media



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Paweł Mąkosa and Anna Zellma",
title = "Roman Catholic Religious Education in the Internet Media Coverage in Poland",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2023",
pages = "93-130"
}

Cytowanie w formacie APA:
Mąkosa, P. and Anna Zellma(2023). Roman Catholic Religious Education in the Internet Media Coverage in Poland. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 93-130.