Paweł Mąkosa

Religious education and the concept of universal fraternity in the light of the encyclical Fratelli tutti of Pope Francis

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Teaching Theology and Religion (ISSN: 1368-4868)
Współautorzy: Adam Rybicki Radosław Mazur
Rok wydania: 2023
Strony od-do: 1-14
Streszczenie: Artykuł wskazuje ważną rolę edukacji religijnej w krzewieniu i realizacji cennej idei powszechnego braterstwa zawartej w encyklice papieża Franciszka Fratelli tutti. W swojej pierwszej części artykuł ukazuje korzenie samej idei, co umożliwia zupełnie nowe, o wiele szersze i głębsze spojrzenie na to zagadnienie. Druga część akcentuje potrzebę edukacji religijnej w budowaniu dialogu między religiami i wyznaniami. Ponieważ form tego dialogu jest wiele, artykuł wskazuje konkretne perspektywy wkładu edukacji religijnej w każdą z nich. Nowatorskie spojrzenie trzeciej części artykułu wyznacza edukacji religijnej zadanie budowania tożsamości religijnej w taki sposób, aby przyczyniła się ona do realizacji idei powszechnego braterstwa. Według autorów bezzasadne są obawy, że umacnianie religijnej tożsamości utrudnia dialog i nie sprzyja idei braterstwa. Artykuł obalając jeszcze inne stereotypy w tej dziedzinie, ukazuje nowe perspektywy dla edukacji religijnej w świecie.
Słowa kluczowe: Ekumenizm, Fratelli tutti, dialog międzyrelgijiny, pappież Franciszek, edukacja religijna, tożsamość religijna, powszechne braterstwo
DOI: https://doi.org/10.1111/teth.12627



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Paweł Mąkosa and Adam Rybicki Radosław Mazur",
title = "Religious education and the concept of universal fraternity in the light of the encyclical Fratelli tutti of Pope Francis",
journal = "Teaching Theology and Religion",
year = "2023",
pages = "1-14"
}

Cytowanie w formacie APA:
Mąkosa, P. and Adam Rybicki Radosław Mazur(2023). Religious education and the concept of universal fraternity in the light of the encyclical Fratelli tutti of Pope Francis. Teaching Theology and Religion, 1-14.