Paweł Mąkosa

Wyzwania dla edukacji religijnej w szkole w opinii nauczycieli religii
[Challenges for Religious Education at school in the opinion of religion teachers]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Teologiczne (ISSN: 2353-7272)
Rok wydania: 2022
Tom: 69
Numer czasopisma: 11
Strony od-do: 23-43
Streszczenie: Wyzwania dla nauczania religii są analizowane z różnych perspektyw i w różnych aspektach. W diagnozie problemów jednym z najważniejszych czynników jest opinia nauczycieli religii, którzy bezpośrednio i na co dzień konfrontują sią˛ z tymi wyzwaniami. Niniejszy artykuł stanowi analizę wyników badań nauczycieli religii w tym kontekście. Omówione zostały wyzwania ze strony uczniów, rodziców, Kościoła instytucjonalnego, szkoły oraz wyzwania ze strony parafii. Wśród najpoważniejszych wyzwań nauczyciele religii wskazali brak potrzeby rozwijania wiary ze strony uczniów i ich rodziców. Badania potwierdzają, że najsilniejszym korelatem postaw wobec edukacji religijnej w szkole są obojętność religijna i słabnąca religijność.
Słowa kluczowe: nauczanie religii, religijność, katecheza, nauczyciele religii
Dostęp WWW: https://ojs.tnkul.pl/index.php/rt/article/view/17537/16721
DOI: 10.18290/rt226911.2



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Paweł Mąkosa",
title = "Wyzwania dla edukacji religijnej w szkole w opinii nauczycieli religii",
journal = "Roczniki Teologiczne",
year = "2022",
number = "11",
pages = "23-43"
}

Cytowanie w formacie APA:
Mąkosa, P. (2022). Wyzwania dla edukacji religijnej w szkole w opinii nauczycieli religii. Roczniki Teologiczne, 11, 23-43.