Magdalena Parzyszek

The Engagement and Engaged Couples as Matters of Concern
[The Engagment and Engaged Couples as Matters of Concern ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Pedagogika Katolicka (ISSN: 1898-3685)
Rok wydania: 2022
Strony od-do: 102-110
Streszczenie: Na przestrzeni dziejów, ludzkość różnie przygotowywała się do podjęcia ról małżeńskich. Często były to związki aranżowane, wpisujące się w odpowiednią grupę społeczną, stopniowo przechodzące w związki, w których zaczęto akcentować uczucie. Współcześnie daje się zauważyć bagatelizowanie oraz odchodzenie od instytucji narzeczeństwa. Coraz częściej z etapu relacji koleżeńskich, młodzi ludzie przechodzą w etap małżeński pozbawiając się tym samym czasu lepszego poznania, wychowywania siebie do miłości, obserwacji dokonujących się zmian w sobie i w osobie przyszłego współmałżonka, przedyskutowania ważnych tematów dla wspólnego życia takich jak np. rodzina, rodzicielstwo, czystość, obowiązki, wychowanie. Pokazując zatem ważność małżeństwa i rodziny należy na nowo podejmować tematy wydające się nieobecne lub zaniedbane. Takim temat z pewnością jest zagadnienie narzeczeństwa i troski o narzeczonych.
Słowa kluczowe: narzeczeństwo, oświadczyny, zobowiązania, rozwój duchowy, dojrzewanie



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Parzyszek",
title = "The Engagement and Engaged Couples as Matters of Concern ",
journal = "Pedagogika Katolicka",
year = "2022",
pages = "102-110"
}

Cytowanie w formacie APA:
Parzyszek, M. (2022). The Engagement and Engaged Couples as Matters of Concern . Pedagogika Katolicka, 102-110.