Magdalena Parzyszek

O konieczności redukcji lęków dzieci z niepełnosprawnością w klasie integracyjnej
[About necessity to reduce children's anxiety with disabilities in an integrative class]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Pedagogia Ojcostwa (ISSN: 2082-3487)
Rok wydania: 2018
Tom: 2
Numer czasopisma: 17
Strony od-do: 80-89
Streszczenie: Niepełnosprawność dzieci związana jest z szeroko rozumianymi ograniczeniami. Mogą one dotyczyć np. funkcjonowania w otaczającym świecie, trudności w nauce, rozumienia siebie oraz radzenia sobie z emocjami. Dlatego też kształcenie dzieci z niepełnosprawnością winno opierać się tak na działaniach edukacyjnych, jak również na działaniach wychowawczych, terapeutycznych, rewalidacyjnych, często stosowanych i wykorzystywanych w ramach kształcenia integracyjnego. Dla podejmowanych rozważań szczególnie ważnym wydaje się być rozumienie lęku jako wewnętrznej emocji związanej z pobudzeniem, specyficznym stanem psychicznym oraz konieczność podejmowania takich działań, które mają na celu ich redukcję.
Słowa kluczowe: niepełnosprawność, lęk, klasa integracyjna
Dostęp WWW: http://www.pedkat.pl/images/czasopisma/po17/PO_nr_17_druk.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Parzyszek",
title = "O konieczności redukcji lęków dzieci z niepełnosprawnością w klasie integracyjnej",
journal = "Pedagogia Ojcostwa",
year = "2018",
number = "17",
pages = "80-89"
}

Cytowanie w formacie APA:
Parzyszek, M. (2018). O konieczności redukcji lęków dzieci z niepełnosprawnością w klasie integracyjnej. Pedagogia Ojcostwa, 17, 80-89.