Magdalena Parzyszek

Chrześcijaństwo jako czynnik integracji społeczno-duchowej całej ludzkości. Implikacje pedagogiczne
[Christianity as a factor of social and spiritual integration of the whole humankind. Pedagogical implications]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Studia Gdańskie (ISSN: 0137-4338)
Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 39
Strony od-do: 207-218
Streszczenie: Współczesny człowiek przeżywa kryzys związany z pojmowaniem Pana Boga, przeżywania Go w swoim sercu. Doświadcza także kryzysu religii jako takiej. Kryzys religii jest kryzysem pojmowania i przeżywania Boga. Wyobrażenia i pojęcia o Bogu zmieniają się, chociaż sama istota Boża pozostaje niezmienna i niedostępna ludzkim ograniczeniom poznawczym. Chcąc zrozumieć sens kryzysu religii, należy uzmysłowić sobie jej cele, zadania i funkcje, jakie ma do spełnienia wobec człowieka. Centrum świata chrześcijańskiego stanowi religia chrześcijańska, a w niej katolicyzm. Wokół znajdują się następujące sfery: (I) sfera integralnego oddziaływania i integralnej przynależności, (II) sfera nieintegralnej postawy ludzi ochrzczonych, a nawet nieochrzczonych, którzy żyją w kręgu pojęć chrześcijańskich oraz sfera (III) - naturalnego skierowania ku wartościom takim jak: rozum, dobro i piękno (porządek logiczny, etyczny i estetyczny). I te treści przywołane za nauczaniem ks. Z. Mościckiego stanowią podstawę rozważań.
Słowa kluczowe: chrześcijaństwo, religia, kryzys Boga, kryzys człowieka, kryzys religii, wychowanie chrześcijańskie
Dostęp WWW: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-208d3ac0-9e48-49b1-8423-1ceaa5916f65/c/207-218.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Parzyszek",
title = "Chrześcijaństwo jako czynnik integracji społeczno-duchowej całej ludzkości. Implikacje pedagogiczne",
journal = "Studia Gdańskie",
year = "2016",
number = "39",
pages = "207-218"
}

Cytowanie w formacie APA:
Parzyszek, M. (2016). Chrześcijaństwo jako czynnik integracji społeczno-duchowej całej ludzkości. Implikacje pedagogiczne. Studia Gdańskie, 39, 207-218.