Specyfika nauczania leksyki języka obcego w przypadku uczniów z myśleniem o charakterze klipowym
[The specificity of teaching foreign language vocabulary in case of students with clip thinking]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Rok wydania: 2021
Strony od-do: 109-120
Streszczenie: Niniejszy artykuł stanowi próbę przybliżenia zjawiska jakim jest myślenie klipowe. W dobie postępującej cyfryzacji coraz częstsze są problemy związane z deficytem uwagi, rozproszeniem, powierzchownym przyjmowaniem informacji i tendencją do generalizacji. W konsekwencji utrudnia to całościowe rozumienie zjawiska, pozbawia umiejętności krytycznego myślenia. Artykuł stanowi próbę odnalezienia oferowanych przez podejście kognitywne metod dydaktycznych, które mogą zwiększyć efektywność i atrakcyjność lekcji języka rosyjskiego jako obcego.
Słowa kluczowe: myślenie klipowe, społeczeństwo informacyjne, podejście kognitywne, glottodydaktyka



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Joanna Kozieł",
title = "Specyfika nauczania leksyki języka obcego w przypadku uczniów z myśleniem o charakterze klipowym ",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2021",
pages = "109-120"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kozieł, J. (2021). Specyfika nauczania leksyki języka obcego w przypadku uczniów z myśleniem o charakterze klipowym . Roczniki Humanistyczne, 109-120.