Personalny model komunikowania masowego
[Personal Model of Mass Communication]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2009
Tytuł publikacji: Second life i Internet. Media w słuzbie człowiekowi
Redaktorzy: Ryszard Podpora
Strony od-do: 221-235
Streszczenie: rozumowanie przestrzeni medialnej, gdzie media są darem osoby względem drugiej osoby czy wspólnoty osób, upoważnia do określenia jej jako personalna. To jest droga, którą winny podążać mass media. Przez analogię do słów Ojca Świętego Jana Pawła II z encykliki Redemptor hominis, że człowiek jest drogą Kościoła, możemy śmiało powiedzieć, że człowiek winien być drogą mass mediów. To szczególne miejsce człowieka w procesie komunikacji płynie z ontyczno-egzystencjalnego faktu, iż jest on osobą; zaś sam proces komunikowania, jak sugeruje Communio et progressio w nr 11, jest takim przekazem osoby, który prowadzi do wspólnoty osób. W ostatnim Orędziu Jana Pawła II na XXXIX Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu pt. „W służbie wzajemnego zrozumienia między narodami” czytamy, iż podstawową zasadą etyczną jest stwierdzenie: „osoba ludzka i wspólnota ludzka są celem i miarą stosowania środków społecznego przekazu; komunikacja musi przebiegać od osoby do osoby i służyć integralnemu rozwojowi osób” (nr 4).
Słowa kluczowe: model komunikowania, osoba, rodzina



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Jęczeń",
title = "Personalny model komunikowania masowego",
journal = "",
year = "2009",
pages = "221-235"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jęczeń, J. (2009). Personalny model komunikowania masowego. , 221-235.