Międzywyznaniowy wymiar edukacji religijnej w architektury/ The interdenominational dimension of religious education in architecture
[The interdenominational dimension of religious education in architecture]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Kieleckie Studia Teologiczne (ISSN: 1730-072X)
Rok wydania: 2022
Tom: 21
Strony od-do: 7-19
Streszczenie: Od samego początku w przestrzeni życiowej człowieka jest obecna religia. Religia kształtowała odpowiednie postawy społeczne, pomocne w codziennym życiu. Dla swoich bóstw człowiek budował obiekty sakralne, które służyły do przeżywania sacrum i tworzenia atmosfery modlitewnej. Współczesny świat kultury zachodniej, w której przeważającą religią było chrześcijaństwo, został religijnie zróżnicowany. Pojawiły się wyznania do tej pory nieobecne w publicznej przestrzeni. Pluralizm życia politycznego, gospodarczego, obyczajowego dotknął także wymiar religijny. Istnieje konieczność podjęcia odpowiedniej edukacji religijnej, która ukształtuje właściwe postawy wobec przestrzeni sakralnej danej religii. Istotne zadanie w propagowaniu edukacji religijnej przypada tu Kościołowi katolickiemu posiadającemu ogromną liczbę obiektów kultu religijnego. Kościół spotyka się coraz częściej z niezrozumieniem, czym jest przestrzeń sakralna i sacrum obiektu religijnego.
Słowa kluczowe: religia, edukacja, edukacja religijna, przestrzeń sakralna, sacrum, Kościół katolicki, pluralizm, współczesne społeczeństwo, kształtowanie postaw



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Czerkawski",
title = "Międzywyznaniowy wymiar edukacji religijnej w architektury/ The interdenominational dimension of religious education in architecture",
journal = "Kieleckie Studia Teologiczne",
year = "2022",
pages = "7-19"
}

Cytowanie w formacie APA:
Czerkawski, J. (2022). Międzywyznaniowy wymiar edukacji religijnej w architektury/ The interdenominational dimension of religious education in architecture. Kieleckie Studia Teologiczne, 7-19.