Iwona Szewczak

Podstawy antropologiczne wychowania jako pomocy życiowej w ujęciu Wolfganga Brezinki
[Anthropological basis of upbringing as a life help according to Wolfgang Brezinka]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2013
Tytuł publikacji: Wychowanie integralne w teorii i praktyce pedagogicznej
Redaktorzy: Dorota Bis, Maria Loyola-Opiela
Strony od-do: 107-124
Streszczenie: Prezentowany artykuł przedstawia koncepcję wychowania jako pomocy życiowej w ujęciu Wolfganga Brezinki oraz leżący u jej podstaw realistyczny obraz człowieka. Jedną z najistotniejszych cech wychowania rozumianego jako pomoc życiowa jest relacja pomocy i oferta wsparcia ze strony wychowawcy dla wychowanka, które dotyczy przekazu społecznego doświadczenia. Punktem wyjścia tak pojmowanego wychowania jest integralna wizja człowieka, która uwzględnia wszystkie jego wymiary. W. Brezinka rozumie człowieka jako twór natury, dzieło społeczeństwa i istotę, wkraczającą w kulturę oraz istotę religijną, spełniającą się w doświadczeniu transcendencji.
Słowa kluczowe: podstawy antropologiczne wychowania, wychowanie integralne, wychowanie jako pomoc życiowa, wychowanie jako wsparcie



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Iwona Szewczak",
title = "Podstawy antropologiczne wychowania jako pomocy życiowej w ujęciu Wolfganga Brezinki",
journal = "",
year = "2013",
pages = "107-124"
}

Cytowanie w formacie APA:
Szewczak, I. (2013). Podstawy antropologiczne wychowania jako pomocy życiowej w ujęciu Wolfganga Brezinki. , 107-124.