Wpływ kultury kraju na udział konsumentów w bojkotach produktów
[The impact of National Culture on Consumer Participation in Product Boycotts]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Miesięcznik Marketing i Rynek (ISSN: 1231-7853)
Rok wydania: 2017
Tom: 24
Numer czasopisma: 7
Strony od-do: 5-13
Streszczenie: Celem badań przedstawionych w niniejszym artykule było poznanie kulturowych uwarunkowań udziału konsumentów w bojkotach produktów. Dążąc do realizacji takiego celu, za ramy teoretyczne przyjęto model kultury kraju według G. Hofstede’a, G.J. Hofstede’a i M. Minkova (2011). W efekcie rozważań teoretycznych sformułowano hipotezy badawcze. Zgodnie z postawionymi hipotezami analizę przeprowadzono na poziomie krajów. Próba badawcza składała się z 32 państw. W procesie weryfikacji hipotez wyodrębniono trzy grupy państw o podobnych profilach kulturowych. Przeprowadzona analiza wykazała, że wspomniane grupy istotnie różnią się pod względem udziału konsumentów w bojkotach produktów. Najwięcej konsumentów bojkotowało produkty w państwach o kulturach odznaczających się wysokim poziomem indywidualizmu i przyzwolenia przy wyższych preferencjach dla wartości przypisywanych zwykle kobietom oraz niskiej tolerancji dla nierówności społecznych.
Słowa kluczowe: bojkot produktu, kultura kraju, analiza skupień



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Grzegorz Zasuwa",
title = "Wpływ kultury kraju na udział konsumentów w bojkotach produktów",
journal = "Miesięcznik Marketing i Rynek",
year = "2017",
number = "7",
pages = "5-13"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zasuwa, G. (2017). Wpływ kultury kraju na udział konsumentów w bojkotach produktów. Miesięcznik Marketing i Rynek, 7, 5-13.