Eugeniusz Cyran

Target Attainment in the Production of English Vowels by Polish Students: The Influence of Language Instruction in the Time of Covid-19, Imitation, and Musicality

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Współautorzy: Martyna Michalska
Rok wydania: 2021
Tom: 69
Numer czasopisma: 6
Strony od-do: 23-42
Streszczenie: Niniejsze pilotażowe badanie eksperymentalne jest próbą oceny osiągnięcia celów fonetycznych odnośnie do wybranych samogłosek angielskich wśród dwunastu polskich studentów filologii angielskiej po jednym semestrze intensywnego szkolenia internetowego z wymowy w warunkach pandemii. Analizie (w tym statystycznej) poddane są różnice w wynikach ocen w dwóch kontekstach eksperymentalnych, tj. czytania i naśladowania. Dodatkowo, badana jest relacja między muzykalnością a osiągnięciami docelowymi w wymowie. W tym celu nagrane próbki czytanych i imitowanych angielskich słów zawierających samogłoski w jednolitym kontekście /h_d/ zostały ocenione za pomocą 5-stopniowej skali Likerta przez sześciu wykładowców z doświadczeniem w uczeniu wymowy angielskiej na poziomie akademickim. W większości przypadków, ogólna ocena wymowy samogłosek angielskich przekracza założony poziom akceptowalności wynoszący 50%. Badanie przyniosło szereg nieoczekiwanych wyników. Po pierwsze, kobiety osiągnęły znacznie lepsze wyniki niż mężczyźni w eksperymencie polegającym na czytaniu słów, ale nie w eksperymencie opartym na imitacji. Po drugie, stwierdzono silniejszą korelację między wynikami czytania a muzy-kalnością niż między wynikami imitacji a muzykalnością.
Słowa kluczowe: ocena wymowy, samogłoski angielskie, imitacja, muzykalność
Dostęp WWW: https://ojs.tnkul.pl/index.php/rh/article/view/16983/16057
DOI: 10.18290/rh21696s-2



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Eugeniusz Cyran and Martyna Michalska",
title = "Target Attainment in the Production of English Vowels by Polish Students: The Influence of Language Instruction in the Time of Covid-19, Imitation, and Musicality",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2021",
number = "6",
pages = "23-42"
}

Cytowanie w formacie APA:
Cyran, E. and Martyna Michalska(2021). Target Attainment in the Production of English Vowels by Polish Students: The Influence of Language Instruction in the Time of Covid-19, Imitation, and Musicality. Roczniki Humanistyczne, 6, 23-42.