Dorota Tokarska

Funkcjonalność strony internetowej szkoły ponadgimnazjalnej
[Functionality of secondary's school website]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy (ISSN: 1898-5084)
Rok wydania: 2015
Tom: 44
Numer czasopisma: 4/2
Strony od-do: 298-306
Streszczenie: Szkoła w zmieniającej się rzeczywistości musiała dostosować swoje działanie do przeobrażeń i wymagań współczesnego świata. W tym artyku-le postanowiono się skupić nad wykorzystaniem strony internetowej przez szkoły ponadgimnazjalne. Internet jest współcześnie traktowany jako skarbnica wiedzy, ale także doskonały kanał dystrybucji reklamy. Idąc tym tropem szkoły przeobraził swoje strony internetowe z wizytówki w portale społecznościowo-edukacyjne. Strona internetowa szkoły pełni przede wszystkim funkcję informa-cyjną: o dostępnych profilach, metodach kontaktu ze szkołą, składzie ka-dry, aktualnych wydarzeniach, osiągnięciach uczniów i nauczycieli. Umieszczając te informacje w internecie szkoła przechodzi ze swoja stroną z funkcji informacyjnej w funkcję marketingową. Potencjalny kandydat czytając te informacje odbierze jasny komunikat: uczymy dobrze, nasi ucz-niowie odnoszą sukcesy, dołącz do tego grona. Szkoły, na wzór przedsiębiorstw, zaczynają wykorzystywać stronę internetową także do wewnętrznej komunikacji. Strony szkół umożliwiają zalogowanie się i przejście do predefiniowanego dla danej grupy serwisu. Dla ucznia dostępny jest plan lekcji, plan dyżurów, materiały dydaktyczne. Dla nauczyciela dodatkowo możliwość umieszczania materiałów dla uczniów, skrzynka kontaktowa z rodzicami, materiały z form doskonalenia nauczycieli. Dyrekcja ma dostęp on line do dokumentów strategicznych szkoły. Jest jeszcze wiele szkół, które nie do końca wykorzystują możliwo-ści posiadania strony internetowej. Część z nich nie dba o aktualność in-formacji, inne nie personalizują ich dla różnych grup użytkowników. Po-winna być strona, więc jest. Nie jest niczym dziwnym, że z reguły są to szkoły z końca rankingów, szkoły z problemami rekrutacyjnymi, kadro-wymi, finansowymi, a jak nie ma środków to nie ma za co stworzyć profe-sjonalnej strony i krąg się zamyka. Otwartym pytaniem pozostaje czy znaj-dzie się ktoś kto przerwie ten krąg i nadrobi starty poniesione przez nie wy-korzystanie posiadanych narzędzi. Artykuł analizuje stan obecny w kilkunastu losowo wybranych szkołach ponadgimnazjalnych. Autor stara się wskazać dobre praktyki, wzorce, które powinny stać się standardem wymaganym na wejściu. Czas zweryfikuje podjęte działania a także sytuacje, w których tego działania zabrakło.
Słowa kluczowe: szkoła, zarządzanie szkołą, marketing w szkole, strona internetowa w szkole, marketing internetowy
DOI: 10.15584/nsawg.2015.4.2.26



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dorota Tokarska",
title = "Funkcjonalność strony internetowej szkoły ponadgimnazjalnej",
journal = "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy",
year = "2015",
number = "4/2",
pages = "298-306"
}

Cytowanie w formacie APA:
Tokarska, D. (2015). Funkcjonalność strony internetowej szkoły ponadgimnazjalnej. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 4/2, 298-306.