Marketing usług a duszpasterstwo
[Services marketing and the pastoral care]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Teologia i Moralność (ISSN: 1898-2964)
Rok wydania: 2022
Tom: 17
Numer czasopisma: 1(31)
Strony od-do: 91-104
Streszczenie: Duszpasterstwo Kościoła katolickiego wykazuje cechy podobne do działalności usługowych, zwłaszcza niekomercyjnych. Z tego powodu w działalności pastoralnej jest możliwe zastosowanie, w ograniczonym zakresie, instrumentów i strategii właściwych dla marketingu usług. W pierwszej części artykułu został scharakteryzowany marketing usług i wskazane cechu usług. Druga część przedstawia instrumenty marketingu usług oraz wskazuje na możliwości zastosowania och w duszpasterstwie. W trzeciej części wskazano na strategie marketingu usług mogące być wykorzystane w działalności Kościoła. Szczególną uwagę zwrócono na marketing partnerski, pod niektórymi względami przypominający jego posługę pastoralną.
Słowa kluczowe: duszpasterstwo, działalność pastoralna, działalność Kościoła, marketing, marketing usług
DOI: 10.14746/TIM.2022.31.1.7



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dariusz Lipiec",
title = "Marketing usług a duszpasterstwo",
journal = "Teologia i Moralność",
year = "2022",
number = "1(31)",
pages = "91-104"
}

Cytowanie w formacie APA:
Lipiec, D. (2022). Marketing usług a duszpasterstwo. Teologia i Moralność, 1(31), 91-104.