Zastosowanie marketingu relacji w duszpasterstwie
[The use of the relationship marketing in the pastoral care ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Polonia Sacra (ISSN: 1428-5673)
Rok wydania: 2022
Tom: 26
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 81-98
Streszczenie: Marketing relacji polega na budowaniu długotrwałych relacji z klientem w celu dostarczania mu określonych wartości. Zmierza on do zaspokojenia potrzeb i oczekiwań klienta oraz wzbudzenia i podtrzymania jego satysfakcji. Chociaż Kościół nie jest organizacją produkcyjną ani usługową, to może wykorzystywać mechanizmy marketingu relacji w swojej posłudze. W duszpasterstwie dokonuje segmentacji adresatów działalności Kościoła ze względu na ich potrzeby oraz sytuację religijną. W naukach o zarządzaniu wyróżnia się cztery etapy stosowania marketingu relacji: etap formacji, zarządzania, oceny wyników i ewolucji. Wszystkie one mają zastosowanie w duszpasterstwie katolickim.
Słowa kluczowe: marketing relacji, duszpasterstwo, marketing partnerski, Kościół a marketing, organizacja duszpasterstwa
Dostęp WWW: https://czasopisma.upjp2.edu.pl/poloniasacra/article/view/4297
DOI: 10.15633/ps.26104



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dariusz Lipiec",
title = "Zastosowanie marketingu relacji w duszpasterstwie",
journal = "Polonia Sacra",
year = "2022",
number = "1",
pages = "81-98"
}

Cytowanie w formacie APA:
Lipiec, D. (2022). Zastosowanie marketingu relacji w duszpasterstwie. Polonia Sacra, 1, 81-98.