Polacy uczą się ukraińskiego. Wpływ czynnika typologicznego na procesy przyswajania języków obcych
[Poles learn Ukrainian. The effect of Typological distance on process of foreign languages acquisition]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Studia Ukrainica Posnaniensia (ISSN: 2300-4754)
Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 5
Strony od-do: 143-150
Streszczenie: Pierwsza część artykułu stanowi próbę nakreślenia sytuacji edukacyjnej języka ukraińskiego w Polsce nie tylko jako języka mniejszości narodowej, ale również jako języka obcego. Polacy chętnie uczą się języków obcych, w tym języków swoich sąsiadów, języka rosyjskiego i ukraińskiego. Czy bliskie pokrewieństwo języków pomaga czy raczej jest przeszkodą w efektywnym przyswajaniu języka? W drugiej części artykułu, na podstawie najczęściej popełnianych błędów przez studentów zwrócono uwagę na czynniki, warunkujące procesy akwizycji.
Słowa kluczowe: język ukraiński jako obcy, typologia, transfer pozytywny, transfer negatywny
Dostęp WWW: http://pressto.amu.edu.pl/index.php/sup/article/view/7368
DOI: 10.14746/sup.2017.5.17



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dagmara Nowacka",
title = "Polacy uczą się ukraińskiego. Wpływ czynnika typologicznego na procesy przyswajania języków obcych",
journal = "Studia Ukrainica Posnaniensia",
year = "2017",
number = "5",
pages = "143-150"
}

Cytowanie w formacie APA:
Nowacka, D. (2017). Polacy uczą się ukraińskiego. Wpływ czynnika typologicznego na procesy przyswajania języków obcych. Studia Ukrainica Posnaniensia, 5, 143-150.