Konflikt i facylitacja między rolami rodzinnymi i zawodowymi a zadowolenie małżeństwa – badania nauczycieli
[Conflict and facilitation between family and professional roles in relation to marital satisfaction in teachers’ group]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Studia nad Rodziną (ISSN: 1429-2416)
Współautorzy: Karolina Porydzaj
Rok wydania: 2017
Tom: 21
Numer czasopisma: 4(45)
Strony od-do: 147-168
Streszczenie: W badaniach analizowano związek konfliktu i facylitacji między rolami rodzinnymi i zawodowymi z zadowoleniem z małżeństwa w grupie nauczycieli, w której, jak do tej pory, przeprowadzono niewiele badań poświęconych rezultatom konfliktu i facylitacji ról. Badaniami objęto 120 nauczycieli, w tym 60 zamężnych kobiet i 60 żonatych mężczyzn. Dane zebrano za pomocą kwestionariusza danychdemograficznych, the Work–Family Fit Questionnaire w polskiej wersji opracowanej przez Lachowską oraz Kwestionariusza Dobranego Małżeństwa KDM-2 Plopy. Stwierdzono, że konflikt ról (praca–rodzina i rodzina–praca) pozostaje w istotnym statystycznie ujemnym związku z zadowoleniem małżeńskim ujętym globalnie oraz z niektórymi spośród jego wymiarów. Natomiast facylitacja rodzina–praca pozostaje w istotnym dodatnim związku z zadowoleniem małżeńskim ujętym globalnie oraz ze wszystkimi jego wymiarami.
Słowa kluczowe: konflikt praca–rodzina, konflikt rodzina–praca, facylitacja praca–rodzina, facylitacja rodzina–praca, równowaga praca–rodzina, satysfakcja małżeńska, nauczyciele
Dostęp WWW: http://snr.wsr.uksw.edu.pl/sites/default/files/u6/SnR_2017-4.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Bogusława Lachowska and Karolina Porydzaj",
title = "Konflikt i facylitacja między rolami rodzinnymi i zawodowymi a zadowolenie małżeństwa – badania nauczycieli",
journal = "Studia nad Rodziną",
year = "2017",
number = "4(45)",
pages = "147-168"
}

Cytowanie w formacie APA:
Lachowska, B. and Karolina Porydzaj(2017). Konflikt i facylitacja między rolami rodzinnymi i zawodowymi a zadowolenie małżeństwa – badania nauczycieli. Studia nad Rodziną, 4(45), 147-168.