Beata Parysiewicz

Kara cielesna jako porażka wychowawcza Corporal Punishment as a Pedagogical Failure
[Corporal Punishment as Pedagogical Failure]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Ateneum Kapłańskie (ISSN: 1689-0531)
Rok wydania: 2015
Tom: 164
Numer czasopisma: 1 (635)
Strony od-do: 130-143
Streszczenie: Artykuł podejmuje kwestię bicia dzieci, które często określa się mianem kary cielesnej. Kara analizowana jest w perspektywie antropologicznej i pedagogicznej, podejmuje też kwestię bliskich i odległych skutków bicia dzieci. Artykuł wskazuje także na nowe formy przemocy wobec dziecka, które polegają na manipulacji i kanalizacji ideałów, których celem jest przejęcie kontroli nad dzieckiem poza jego świadomością i wolą. Ostatnim zagadnieniem wskazanie powodów stosowania kar cielesnych przez opiekunów i rodziców.
Słowa kluczowe: kara cielesna, natura ludzka, humanizm, kryteria oceny, skutki wychowawcze, wychowanie, dziecko



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Beata Parysiewicz and ",
title = "Kara cielesna jako porażka wychowawcza Corporal Punishment as a Pedagogical Failure",
journal = "Ateneum Kapłańskie",
year = "2015",
number = "1 (635)",
pages = "130-143"
}

Cytowanie w formacie APA:
Parysiewicz, B. and (2015). Kara cielesna jako porażka wychowawcza Corporal Punishment as a Pedagogical Failure. Ateneum Kapłańskie, 1 (635), 130-143.