Beata Parysiewicz

Znaczenie kontekstu społeczno-kulturowego w wychowaniu rodzinnym
[The importance of the socio-cultural context in family education]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Фундаментальные и прикладные исследования в практиках ведущих научных школ (ISSN: 2313-7525)
Współautorzy: Julia Gorbaniuk
Rok wydania: 2021
Tom: 43
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 36-42
Streszczenie: Artykuł poświęcony jest związkowi między wychowaniem w rodzinie a kontekstem społeczno-kulturowym. Autorka definiuje kontekst społeczno-kulturowy, wyjaśnia jakie są mechanizmy jego oddziaływania i skąd bierze się jego siła. Oddziaływanie kontekstu na wychowanie w rodzinie ukazuje na przykładzie mediów, szczególnie mediów społecznościowych, które sytuuje w obrębie mezokontekstu. Opisuje znaczenie kontekstu dla pozycji wychowawczej i autorytetu rodziców, ich możliwości realizacji ideału wychowania w sytuacji, w której wzorzec wychowania rodzicielskiego nie jest zgodny z wzorcem proponowanym przez media. Konkluzją artykułu, jest uznanie kontekstu społeczno-kulturowego za ramy wychowania w rodzinie, co może znacząco ograniczać działalność wychowawczą rodziny.
Słowa kluczowe: kontekst społeczno-kulturowy, wychowanie, rodzina, media
Dostęp WWW: http://farplss.org
DOI: 10.33531/farplss.2021.1.6



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Beata Parysiewicz and Julia Gorbaniuk",
title = "Znaczenie kontekstu społeczno-kulturowego w wychowaniu rodzinnym",
journal = "Фундаментальные и прикладные исследования в практиках ведущих научных школ",
year = "2021",
number = "1",
pages = "36-42"
}

Cytowanie w formacie APA:
Parysiewicz, B. and Julia Gorbaniuk(2021). Znaczenie kontekstu społeczno-kulturowego w wychowaniu rodzinnym. Фундаментальные и прикладные исследования в практиках ведущих научных школ, 1, 36-42.