Glottodydaktyka ojczystojęzyczna jako innowacyjna metoda nauki czytania i pisania
[Mother Tongue Glottodidactics As An Innovative Method of Learning To Read and Write]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Kijów
Rok wydania: 2015
Tytuł publikacji: Język polski i polonistyka w Europie Wschodniej: przeszłość i współczesność
Redaktorzy: Irina Bundza, Jerzy Kowalewski, Anna Krawczuk, Ostap Śliwiński
Strony od-do: 458-468
Streszczenie: Coraz więcej uczniów w Polsce staje się pacjentami poradni dyslektycznych, a wśród dzieci i młodzieży rozprzestrzenia się analfabetyzm funkcjonalny, czyli niezrozumienie czytanych tekstów. Wiele dzieci ma poważne problemy z trudną ortografią języka polskiego, a nawet trudności w czytaniu. Pracując z dzieckiem metodą glottodydaktyki stworzoną i ciągle doskonaloną przez prof. Bronisława Rocławskiego, już od przedszkola można zapewnić uczniom osiągniecie sukcesu zarówno w szkole, jak i w karierze pozaszkolnej, która w najwyższym stopniu zależy od wyników w nauce oraz umiejętności czytania i pisania. Artykuł ten prezentuje główne założenia glottodydaktyki ojczystojęzycznej B. Rocławskiego jako innowacyjnej metody nauki czytania i pisania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Autorka dzieli się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w trakcie letniej szkoły glottodydaktyki i glottoterapii prowadzonej przez twórcę tej metody, posiada również licencję i kwalifikacje do prowadzenia zajęć tą metodą.
Słowa kluczowe: innowacyjna metoda, nauka czytania i pisania, pomoce dydaktyczne, diagnoza, zaniedbania w oświacie



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Barbara Borowska",
title = "Glottodydaktyka ojczystojęzyczna jako innowacyjna metoda nauki czytania i pisania",
journal = "",
year = "2015",
pages = "458-468"
}

Cytowanie w formacie APA:
Borowska, B. (2015). Glottodydaktyka ojczystojęzyczna jako innowacyjna metoda nauki czytania i pisania. , 458-468.