Élèves polonais et français du secondaire à la recherche de guides du monde des livres
[Polish and french secondary school students in search of a guide around the world of books]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Rok wydania: 2012
Tom: 3
Numer czasopisma: 39
Strony od-do: 111-119
Streszczenie: Wyniki sondażu przedstawione w artykule są częścią obszernych badań prowadzonych w latach 2005-2008 wśród licealistów polskich z klas pierwszych i trzecich w trzech środowiskach (wieś, małe i duże miasto) w regionie radomskim oraz wśród licealistów francuskich również z klas pierwszych i maturalnych w dwóch środowiskach (małe i duże miasto) w regionie Île-de-France. Metodą sondażu diagnostycznego (ankieta audytoryjna) przebadano 455 licealistów polskich i 236 licealistów francuskich. Artykuł prezentuje odpowiedzi respondentów na jedno z pytań otwartych zawartych w kwestionariuszu, czyli: Skąd dowiadujesz się o książkach, które warto przeczytać? Pytanie było skierowane do wszystkim respondentów i dotyczyło czytania literatury oprócz lektur szkolnych. W obu badaniach, polskim i francuskim, odpowiedzi uczniów zostały potraktowane jednakowo. Wypowiedzi licealistów porównano jako dwa niezależne sondaże, które obrazują zainteresowania czytelnicze współczesnej młodzieży w zjednoczonej Europie.
Słowa kluczowe: Źródła informacji o książkach, zainteresowania młodzieży czytaniem, pozyskiwanie informacji o książkach w społecznościach lokalnych.
Dostęp WWW: https://repozytorium.kul.pl/bitstream/20.500.12153/1569/4/Borowska_Barbara_Élèves_polonais_et_français_du_secondaire_à_la_recherche_de%20guides_du_monde_des_livres.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Barbara Borowska",
title = "Élèves polonais et français du secondaire à la recherche de guides du monde des livres",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2012",
number = "39",
pages = "111-119"
}

Cytowanie w formacie APA:
Borowska, B. (2012). Élèves polonais et français du secondaire à la recherche de guides du monde des livres. Roczniki Pedagogiczne, 39, 111-119.