The personal model of teacher in the interpretation of Bogdan Nawroczyński and its empirical verification

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Madryt
Rok wydania: 2019
Tytuł publikacji: Tendencias y retos en la formación inicial de los docentes
Redaktorzy: Juan Carlo, Torre Puente
Strony od-do: 475-485
Streszczenie: W artykule przedstawiono osobisty model nauczyciela wyłaniający się z rozpraw Bogdana Nawroczyńskiego. W empirycznym wątku przedstawionych rozważań znalazły się komentarze współczesnych studentów Pedagogiki na temat cech osobowych nauczyciela, które zestawione są z poglądami B. Nawroczyńskiego. Analiza ma na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie: Jakie wartości i właściwości osoby ułatwiają sukces nauczyciela w pracy dydaktycznej i edukacyjnej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych?
Słowa kluczowe: Bogdan Nawroczyński, pedeutologia, ideał nauczyciela, talent pedagogiczny