The family as a subject realising an educational priority of the Polish school system

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Rocznik Stowarzyszenia Naukowców Polaków Litwy (ISSN: 1822-3915)
Współautorzy: Adam Maj
Rok wydania: 2018
Tom: 18
Strony od-do: 283-299
Streszczenie: W 2018 roku Polacy obchodzą 100-lecie odzyskania swojej niepodległości. W związku z tak znaczącą uroczystością w polskich szkołach jest realizowany ważny priorytet wychowawczy – Rok dla Niepodległej. Powodzenie tego przedsięwzięcia uzależnione jest w dużym stopniu od wsparcia wychowawczego rodziny, która jest podstawowym podmiotem wychowania patriotycznego, wprowadza bowiem dzieci w świat wartości patriotycznych: narodu, ojczyzny, państwa i patriotyzmu. Prawidłowe wychowanie patriotyczne w rodzinie nie może być oddzielone od wychowania moralnego, które kształtuje postawy szacunku dzieci dla innych osób, narodów i państw, dlatego sukces wychowania patriotycznego zapewnia współdziałanie rodziny i szkoły.
Słowa kluczowe: rodzina, patriotyzm, wychowanie, ojczyzna, wartości
Dostęp WWW: https://www.snpl.lt/Rocznik/18/R.18.283-299.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Barbara Borowska and Adam Maj",
title = "The family as a subject realising an educational priority of the Polish school system",
journal = "Rocznik Stowarzyszenia Naukowców Polaków Litwy",
year = "2018",
pages = "283-299"
}

Cytowanie w formacie APA:
Borowska, B. and Adam Maj(2018). The family as a subject realising an educational priority of the Polish school system. Rocznik Stowarzyszenia Naukowców Polaków Litwy, 283-299.