Anna Kawalec

2012

Prace magisterskie
  • „Artystyczne” i „nieartystyczne” w dziele animacji komputerowej
  • Koncepcja estetyki życia codziennego Richarda Shustermana

2011

Prace licencjackie
  • Piękno zaklęte w liczbach. Sztuka fraktalna
  • Fenomen Pomarańczowej Alternatywy w kontekście nurtu happeningowego
  • Miejsce asamblażu w panoramie sztuki współczesnej
  • O współczesnej przemianie funkcji sztuki ludowej na przykładzie działalności Zespołu Tańca Ludowego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
  • Koncepcje barwy. Analiza poglądów Johanna Wolfganga von Goethego i Wasyla Kandyńskiego
Prace magisterskie
  • Fotografia jako dzieło sztuki na przykładzie wystawy "Dużo kobiet" Mikołaja Grynberga oraz wybranych prac National Geographic
  • „Żydówka z cytrynami” Aleksandra Gierymskiego – ujęcie hermeneutyczne
  • Istota i funkcje polskiej muzyki rockowej w latach osiemdziesiątych XX wieku
  • Sztuka i piękno tańca współczesnego na przykładzie „Trampa” Krystyny Mazurówny i Gerarda Wilka

2010

Prace licencjackie
  • Moda a sztuka – na przykładzie twórczości wybranych kreatorów mody lat 60. i 70. XX wieku
  • Porządek w chaosie na podstawie wybranych przykładów sztuki intuitywnej
  • Busking – współczesna forma sztuki?
  • Artystyczna tożsamość dzieła grafiki komputerowej
  • Taniec współczesny – jego geneza i istota
  • Obraz malarski jako wyraz przeżyć twórcy na na podstawie „Łanów Zbóż” Vincenta van Gogha
  • Funkcja sztuki według Stanisława Ignacego Witkiewicza
  • Instalacja jako sztuka

2009

Prace licencjackie
  • „Ulica jako forum wypowiedzi”. Rola street artu w kulturze współczesnej