Emotions in the Language of the Media

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Kulturoznawcze (ISSN: 2082-8578)
Współautorzy: Olga Białek-Szwed
Rok wydania: 2023
Tom: XIV
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 33-45
Streszczenie: Artykuł przedstawia najważniejsze aspekty badań emocji w obszarze języka. Za punkt wyjścia przyjęto ustalenia językoznawstwa kognitywnego, które uwzględniają zarówno język pisany, jak i mówiony, a w ostatnich pracach także szeroko rozumiany przekaz pozawerbalny. Istotny kontekst stanowi sytuacja komunikacyjna pozywająca na obserwację języka i emocji w interakcji. Jako przykładowe przejawy ekspresji językowej wskazano nacechowaną emocjonalnie leksykę oraz tzw. mowę nienawiści. Współczesne badania nad językiem używanym w mediach koncentrują się na analizie środków ekspresji językowej, definicji poznawczych oraz mechanizmów generujących emocje. Wyniki tych badań mogą być zastosowane w różnego typu mediach, mogą pomóc w dotarciu do grupy docelowej i zaangażowaniu odbiorców w prezentowany przekaz.
Dostęp WWW: https://ojs.tnkul.pl/index.php/rkult/article/view/18363
DOI: https://doi.org/10.18290/rkult231401.3



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Aneta Wójciszyn-Wasil and Olga Białek-Szwed",
title = "Emotions in the Language of the Media ",
journal = "Roczniki Kulturoznawcze",
year = "2023",
number = "1",
pages = "33-45"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wójciszyn-Wasil, A. and Olga Białek-Szwed(2023). Emotions in the Language of the Media . Roczniki Kulturoznawcze, 1, 33-45.