Artykuł: Eksperyment medialny w kształceniu kompetencji dziennikarskich
[MEDIA EXPERIMENT IN JOURNALISM EDUCATION]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Nauk Społecznych (ISSN: 0137-4176)
Rok wydania: 2020
Tom: 12 (48)
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 27-38
Streszczenie: Artykuł przedstawia koncepcję eksperymentu medialnego jako narzędzia wpierającego rozwój kompetencji dziennikarskich. Opiera się na założeniu, że praca we współczesnych mediach wymaga nie tylko podstawowych umiejętności warsztatowych, ale także twórczych rozwiązań w zakresie nowych form przekazu i organizacji treści. Formą kształcenia umiejętności kreatywnych jest eksperyment medialny podlagający na realizacji nieschematycznego zadania dziennikarskiego. Artykuł zapiera opis tak zaaranżowanej sytuacji dydaktycznej, zakładane efekty oraz przykładowe realizacje. Prezentowana koncepcja stanowi wprowadzenie do dalszych badań aplikacyjnych.
Słowa kluczowe: dziennikarstwo, kreatywność, kompetencje, eksperyment medialny, dydaktyka
Dostęp WWW: https://ojs.tnkul.pl/index.php/rns/article/view/16037/15448
DOI: DOI: https://doi.org/10.18290/rns20484-



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Aneta Wójciszyn-Wasil",
title = "Artykuł: Eksperyment medialny w kształceniu kompetencji dziennikarskich ",
journal = "Roczniki Nauk Społecznych",
year = "2020",
number = "4",
pages = "27-38"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wójciszyn-Wasil, A. (2020). Artykuł: Eksperyment medialny w kształceniu kompetencji dziennikarskich . Roczniki Nauk Społecznych, 4, 27-38.