Kryteria interpretacji czytań w lekcjonarzu mszalnym
[CRITERIA FOR INTERPRETATION OF READINGS IN THE LECTIONARY]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Teologiczne (ISSN: 2353-7272)
Rok wydania: 2017
Tom: 64
Numer czasopisma: 8
Strony od-do: 67-82
Streszczenie: Opracowana po Soborze Watykańskim II księga liturgiczna, którą jest „Lekcjonarz mszalny”, przedstawia bogaty skarbiec tekstów Pisma Świętego, które zostały wybrane i uporządkowane zgodnie z określonymi kryteriami, z których pierwszym jest cel duszpasterski. Aby przyjąć i doświadczyć żywotności i skuteczności słowa Bożego aktualizującego się w czynnościach liturgicznych, należy wziąć pod uwagę zasady ogólne i szczegółowe interpretacji lekcjonarza. Jest to przede wszystkim zasada pozwalająca uchwycić związek między słowem Bożym a celebracją liturgiczną, a następnie zasada jedności misterium, chrystologiczna oraz szczegółowe, takie jak harmonizacji i czytania półciągłego.
Słowa kluczowe: lekcjonarz, liturgia słowa, harmonizacja, czytanie półciągłe, liturgia, misterium
Dostęp WWW: http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rt/article/download/6196/6298
DOI: 10.18290/rt.2017.64.8-6



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Megger",
title = "Kryteria interpretacji czytań w lekcjonarzu mszalnym",
journal = "Roczniki Teologiczne",
year = "2017",
number = "8",
pages = "67-82"
}

Cytowanie w formacie APA:
Megger, A. (2017). Kryteria interpretacji czytań w lekcjonarzu mszalnym. Roczniki Teologiczne, 8, 67-82.