Myśl pedagogiczna bł.Edmunda Bojanowskiego (1814-1871) a koncepcja integralnego rozwoju i ochrony dziecka
[Blessed Edmund Bojanowski's (1814-1871) Pedagogical Thought and the Concept of Integral Child Development and Protection]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Rozprawy Społeczne (ISSN: 2081-6081)
Rok wydania: 2020
Tom: 14
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 1-14
Streszczenie: Integralne wychowanie dziecka według Edmunda Bojanowskiego wraz z nieodłączną od niego ideą ochrony dziecka jest wyrazem twórczych przemyśleń i poszukiwań tego wybitnego polskiego społecznika i myśliciela XIX wieku. Jego myśl pedagogiczna nie utraciła swej aktualności i również współcześnie stanowi ważny punkt odniesienia dla praktyki pedagogicznej. Tekst wskazuje na oryginalność systemu wychowania Edmunda Bojanowskiego, który w swych podstawowych założeniach odwołuje się do natury, historii i religii i może zostać pomyślnie wykorzystany jako cenne narzędzie w procesie kształtowania u dzieci mocnych i harmonijnych osobowości.Materiał i metody. Wykorzystano literaturę źródłową i opracowania dotyczące koncepcji wychowania Edmunda Bojanowskiego.Wyniki. W przekonaniu E. Bojanowskiego „sukces wychowawczy” można osiągnąć troszcząc się o integralny rozwój i wychowanie dziecka.Wnioski. Bez dobrze pojętej „ochrony” dziecka integralny rozwój i wychowanie dziecka jest znacznie utrudnione.
Słowa kluczowe: edukacja, ochrona, dziecko, wychowanie, Bojanowski
Dostęp WWW: http://bazekon.icm.edu.pl/bazekon/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171607257
DOI: 10.29316/rs/125838



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Łuczyński",
title = "Myśl pedagogiczna bł.Edmunda Bojanowskiego (1814-1871) a koncepcja integralnego rozwoju i ochrony dziecka",
journal = "Rozprawy Społeczne",
year = "2020",
number = "3",
pages = "1-14"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łuczyński, A. (2020). Myśl pedagogiczna bł.Edmunda Bojanowskiego (1814-1871) a koncepcja integralnego rozwoju i ochrony dziecka. Rozprawy Społeczne, 3, 1-14.