Działalność naukowo-dydaktyczna Hubertusa Halbfasa
[Hubertus Halbfas’s Research-Didactic Work]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Teologiczne (ISSN: 2353-7272)
Rok wydania: 2014
Tom: 61
Numer czasopisma: 11
Strony od-do: 57-73
Streszczenie: Hubertus Halbfas jest znanym pedagogiem religii nie tylko w Niemczech. Polska katechetyka zna tylko częściowo jego działalność naukowo-dydaktyczną. Ten artykuł zawiera pierwszy w języku polskim pełny życiorys naukowy autora oraz kompletne zestawienie jego publikacji. Wprowadza w kontekst rozwoju katechetyki/pedagogiki religii w Niemczech oraz wskazuje na wybrane kierunki twórczości Halbfasa. Myśl Halbfasa, że każdy człowiek nosi w sobie pragnienie „przekraczania siebie” i doświadczania wciąż nowych wymiarów własnego życia, jest ciągłym wyzwaniem do opracowywania nowych programów nauki religii. Jego koncepcja dydaktycznosymboliczna próbuje przywrócić dydaktyce szkolnej utraconą zdolność narratywną doświadczenia religijnego i chociaż zawiera wiele elementów kontrowersyjnych - jest wyzwaniem dla współczesnych pedagogów religii i katechetyków każdego obszaru kulturowego.
Słowa kluczowe: Hubertus Halbfas, nauczanie religii w szkole, dydaktyka symboli, język religijny
Dostęp WWW: https://tnkul.pl/files/userfiles/files/RT2014z11_s057-073_Kicinski.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Kiciński",
title = "Działalność naukowo-dydaktyczna Hubertusa Halbfasa",
journal = "Roczniki Teologiczne",
year = "2014",
number = "11",
pages = "57-73"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kiciński, A. (2014). Działalność naukowo-dydaktyczna Hubertusa Halbfasa. Roczniki Teologiczne, 11, 57-73.