Entwicklung der religiösen Bildung von Behindertenkindern in Polen
[The development of religious education of disabled children in Poland]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: KERYKS (ISSN: 1643-2444)
Rok wydania: 2014
Tom: 13
Strony od-do: 85-100
Streszczenie: Rozwój edukacji religijnej dzieci niepełnosprawnych w Polsce nie jest już na marginesie działań eklezjalnych, choć na jego pełen rozwój należy jeszcze poczekać. Refleksja naukowa odrzuciła dwie skrajne pozycje: pierwsze założenie, że dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mają osiągnąć ten sam poziom świadomości i wiedzy, co pełnosprawni ochrzczeni; drugie założenie, że nie jest możliwa żadna edukacja religijna tych osób. Rozwój edukacji religijnej dzieci niepełnosprawnych jest ukierunkowany na towarzyszeniu dzieciom niepełnosprawnym we wchodzeniu na drogę życia chrześcijańskiego. Stosuje się w nim podstawową zasadę wierności Bogu i człowiekowi
Słowa kluczowe: Niepełnosprawność intelektualna, autyzm, edukacja religijna, pedagogika specjalna



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Kiciński",
title = "Entwicklung der religiösen Bildung von Behindertenkindern in Polen",
journal = "KERYKS",
year = "2014",
pages = "85-100"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kiciński, A. (2014). Entwicklung der religiösen Bildung von Behindertenkindern in Polen. KERYKS, 85-100.