Predyktory wyników w nauce na różnych etapach edukacji

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA (ISSN: 0033-2860)
Współautorzy: Aneta Przepiórka, Michał Meisner
Rok wydania: 2014
Tom: 47(5)
Strony od-do: 50-66
Streszczenie: Głównym celem badań jest sprawdzenie związku między wynikami w nauce a motywacją osiągnięć, przekonaniami na własny temat oraz sposobem spędzania czasu wolnego. W badaniu wzięło udział 377 osób znajdujących się na różnych etapach edukacji: gimnazjaliści, licealiści oraz studenci. Mierzono poziom samooceny, optymizmu, nadziei na sukces, motywacji osiągnięć oraz sposoby spędzania czasu wolnego. Wykazano związek między wynikami w nauce mierzonymi średnią z ocen i motywacją osiągnięć oraz nadzieją na sukces. Dodatkowo okazało się, że średnia ocen ma dodatni związek z samooceną, optymizmem i zarządzaniem czasem.
Słowa kluczowe: motywacja osiągnięć, nadzieja na sukces, optymizm, samoocena, wolny czas
Dostęp WWW: http://e-psychologiawychowawcza.pl/api/files/view/67844.pdf
DOI: 10.5604/00332860.1123962



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Agata Błachnio and Aneta Przepiórka and Michał Meisner",
title = "Predyktory wyników w nauce na różnych etapach edukacji",
journal = "PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA",
year = "2014",
pages = "50-66"
}

Cytowanie w formacie APA:
Błachnio, A. and Aneta Przepiórka and Michał Meisner(2014). Predyktory wyników w nauce na różnych etapach edukacji. PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA, 50-66.